En ole hetkeen päivittänyt. Päivitän nyt.

Minulla on astma. Eilen tuli lopullinen vahvistus asialle. Minulle määrättiin lääkettä, joka pitää keuhkoputkistoni sen verran avoimena, että happiatomit mahtuvat rööristä oikein kunnon nelijonossa, kun aikaisemmin kulki vain yksi atomi kerrallaan. Olen nyt hönkäillyt mömmöä kaksi kertaa, eilen illalla ja tänä aamuna, ja ero on aika huikea. Nyt vasta tajuan, kuinka heikosti henki on kulkenut viime kuukausina.

Koska minulla on astma, kaipaan sääliä ja huolenpitoa. Siksi kerroin astmastani ensi tilassa läheisimmälle ystävälleni. Odotin saavani vastausviestissä jotain tällaista: "Voi reppanaa, kylläpä elämä kohtelee sinua kaltoin, tule töiden jälkeen tänne niin täti leipoo sinulle pizzaa ja lettuja ja korvapuusteja ja vähän silittää säälivästi niskaa siinä samalla!" Vastausviesti tulikin sangen nopeasti, mutta se ei ihan ollut toiveideni mukainen, vaan tällainen: "Sun pitääkin sitten viipymättä siivota auto, koska se on yltäpäältä pölyssä. Se ei ole hyväksi astmalle. Ja vaihdat työvaatteet töissä. Tästä asiasta ei neuvotella."

Minulla on kamalan ilkeä ystävä.

Sukupuolenkorjaus edistyy. Hormonihoito on muokannut tunne-elämäni erittäin naiselliseksi, eli elämäni on välillä erittäinkin auvoista ja ihanaa, mutta minuutin päästä yhtä helvettiä. Parta kasvaa nykyään heikosti, koska ilkeä lasertäti poltti naamani karrelle. Vielä olisi muutama kärvennyskeikka edessä. Vitsailin laseriin mennessäni, että siellä savu nousee ja palaneen karvan katku leijailee ilmassa. Kun naamaani alettiin kärventää, savu tosiaan nousi ja karvankatku oli valtaisa. Olipa kiva yrittää pitää pokkaa, koska naamaa ei saanut liiaksi väännellä operaation aikana eikä nauraminen olisi muutenkaan ollut kohteliasta, koska toimenpiteen piti kuulemma olla aika kivulias. Odottelen sitä kipua edelleen. Mikkihiirikoulu on stressannut enemmän, koska en ole oikein saanut aikaiseksi harjoitella kotona. Puheterapiatäti on kuitenkin ollut joka kerta peräti häkeltynyt loistavan naisellisesta äänestäni. Ei se kyllä minusta naiselliselta kuulosta.

On ollut hieman kiireitä, vaikka työmaalla onkin hiljaista. Tuhosin puhelimeni, joten piti hommata uusi. Pitäisi järjestellä yksi hautakivi. Pitäisi järjestellä yksi matka Itävaltaan. Itselleni ja kolmelle muulle. Olen järjestellyt ja miettinyt kaikenlaista eräälle ihmiselle, jonka olen ottanut silmätikukseni tänä vuonna. Pitäisi tehdä liiterillinen klapeja. Puoli liiterillistä on onneksi jo valmiina. En minä niitä itselleni tee, mutta se on kiva harrastus. Lara-paran Lulu-ystävä on ollut kipeänä, joten minä olen joutunut kantamaan suuremman vastuun pienen koiran väsyttämisestä. Nyt se on hyvin väsynyt, koska Lulu tuli ilkeän emäntänsä kanssa eilen auttamaan ja tänään päästiin sattumalta kimppalenkille Laten ja Rikin kanssa. Nyt pikkuinen makaa ihan pienellä kerällä tyynykasan keskellä.

Minä olen herännyt melkein joka yö joskus yhden ja kolmen välillä ja valvonut joskus tunnin, joskus koko loppuyön. Se käy välillä hieman voimille.

Ehkä minäkin otan aamutorkut ennen kuin menen siivoamaan sitä perhanan autoa. Kiitti vain, ilkeä ystäväni!