Arvoisa herra Nukku-Matti, Te patalaiska mulkero! Uskon Teidän arvostavan sitä, että käytän nimestänne virallista, väliviivallista muotoa rahvaanomaisen Nukkumatin asemesta.

Olette laiminlyönyt törkeällä tavalla minun nukuttamiseni. Kyllä, olen kovin kiitollinen siitä, että saavutte illalla klo 22:00 mennessä ja kuljetatte minut unten maailmaan, sinne kirottuun pilvipöheikköön, jossa päivän puuhien rasittama ihmisraunio palautuu entistäkin ehompaan kuntoon, kunhan saa viettää siellä kyllin pitkän ajan. Mutta Tepä ette anna minun olla siellä kuin muutaman tunnin kerrallaan! Te olette inhottava porsas!

Voisitteko ystävällisesti kertoa miksi minun täytyy poistua tuosta psykedeelisestä hattaramaailmasta jo aamuyöllä, vaikka olen varannut itselleni audienssin, joka kestää arkisin aamuviiteen ja viikonloppuisin (niin halutessani) peräti aamuseitsemään asti?

Voisitteko ystävällisesti selittää myös sen, miksi en voi vierailla hörhelöhelvetissänne lyhyesti esimerkiksi työpäivän jälkeen klo 17:00 - 19:00 välisenä aikana? Olen kuullut, että moisilla pikavisiiteillä saa tehokkaasti paikattua liian lyhyiksi jääneitä yövierailuita.

Miksikö lähestyn Teitä näillä kysymyksilläni? No siksi, että liian lyhyet yövierailut ja tyystin estetyt pikavisiitit aiheuttavat minulle moninaisia ongelmia:

  • Jouluna keräämäni ylimääräiset kilot eivät karise, vaikka kuinka yritän.
  • Mielialani on jatkuvasti negatiivinen ja pienenkin vastoinkäymisen tai poikkipuolisen sanan seurauksena on kiukustuminen tai masentuminen. Tällä menolla läheisimmätkin ystäväni alkavat ihan ymmärrettävistä syistä kartella minua.
  • Välillä tuntuu, että karttelu on jo alkanut. Tämä lienee merkki vainoharhaisuudesta.
  • Työtapaturmien ja liikenneonnettomuuksien riski kasvaa.
  • Aivoni surkastuvat. Siltä ainakin tuntuu.
  • Muistini heikkenee.
  • Kirjoitustatoni taantuvatten ja alan käyttää eriskummallista terminolookiaa sekä sekavoitua trallallaa yhdys sana kurin höltymisestä puhu mattakaan välilyönti HUUTOMERKKI
  • Muistini heikkenee.
  • Ryhtini veltostuu.
  • Se toinen juttu, jonka pitäisi hormonihoitojen vuoksi veltostua, osoittaa jostain syystä heräämisen merkkejä. (Äiti ei sitten lukenut tätä!)
  • Muistini heikkenee.

Teidän aiheuttamastanne pahasta olosta ja uupumuksesta huolimatta olen edennyt sukupuolenkorjauksessani. Tästä pidän varmana merkkinä sitä, että viimekeväisellä käynnilläni Naistenklinikalla gynekologi puristeli kiveksiäni kätilön katsellessa vierestä, mutta tällä viikolla suorittamallani toisella käynnillä samainen gynekologi puristeli tissejäni. Kätilö oli taas mukana.

Fyysisestä edistyksestä huolimatta toivoisin Teidän nyt panostavan hieman enemmän minun nukuttamiseeni, koska henkinen taantumus alkaa olla jo kouriintuntuvaa. Outoa on esimerkiksi se, etten haukotellut lainkaan katsoessani Joutsenlampi-balettia Porvoon Taidetehtaalla ihanan, kikattavan ystäväni kanssa, vaikka takana olivat kolmen tunnin yöunet ja kyseessä oli sentään baletti, joka ei herran tähden voi pitää hevi-ihmistä hereillä!. Te, arvoisa Nukku-Matti-mulkero, olette tehnyt jotain todella brutaalia minun unenlahjoilleni ja vaadin Teitä nyt korjaamaan tekosenne, tai minä tulen ja työnnän unihiekkasäkkinne Teidän kurkkuunne. Peräaukon kautta!

 

Ystävällisin terveisin:

Elina Itäpalo

Rumansutjakka Silmäpussimerilehmä

 

P.S. Itse asiassa nautin baletista ja ystäväni kikatuksesta, vaikka yritänkin kieltää sen tosiasian.